






Buy anything from 5,000+ international stores. One checkout price. No surprise fees. Join 2M+ shoppers on Desertcart.
Desertcart purchases this item on your behalf and handles shipping, customs, and support to Spain.
🍨 Elevate your dessert game—because homemade is the new luxury!
The Bosch MUZ5EB2 Ice Cream Maker accessory transforms your Bosch MUM5 Stand Mixer into a versatile frozen dessert station. With a 550ml capacity and 30-minute churn time, it lets you create custom ice creams, sorbets, and frozen yogurts effortlessly. Its easy-to-clean cooling element and exclusive compatibility with Bosch CreationLine MUM5 mixers make it a sleek, efficient addition to any modern kitchen.








| ASIN | B00BWQI9YU |
| Best Sellers Rank | 647,266 in Home & Kitchen ( See Top 100 in Home & Kitchen ) 169 in Food Processor Accessories |
| Brand | Bosch |
| Brand Name | Bosch |
| Capacity | 550 Millilitres |
| Colour | White |
| Country of Origin | Slovenia |
| Customer Reviews | 4.4 out of 5 stars 1,336 Reviews |
| Global Trade Identification Number | 04242002758251 |
| Included Components | 1 x Ice cream attachment Bosch MUZ5EB2, user manual |
| Included components | 1 x Ice cream attachment Bosch MUZ5EB2, user manual |
| Item Dimensions L x W x H | 18L x 18W x 18H centimetres |
| Item Type Name | Serie 5 accessory |
| Item Weight | 1 Kilograms |
| Manufacturer | Bosch |
| Material | Plastic |
| Model Name | Ice cream maker |
| Model Number | MUZ5EB2 |
| Operation Mode | Automatic |
| Other Special Features of the Product | Dishwasher safe parts, For Bosch MUM5 CreationLine Stand Mixers only |
| Part Number | MUZ5EB2 |
| Product Care Instructions | Hand wash |
| Recommended Uses For Product | home ice cream making, sorbet making, and frozen yogurt making |
| Special feature | Dishwasher safe parts, For Bosch MUM5 CreationLine Stand Mixers only |
| Unit Count | 1 stuk |
B**S
Works great
Works great as long as you set your freezer to -20C or so. -14C isn't enough. Recipes in the manual are very good too.
B**H
Makes yummy vegan ice-creams!!
Awesome super happy with this product, quality is amazing. It's a bit noisy but who cares! Homemade ice cream is awesome and it functions amazingly well. Great value for money. Recipe book is a nice bonus, I adapted the recipes to make them vegan. Taste is great. Only pit fall is that its small .. so it makes small quantities of ice-cream
A**S
Good product and good service
The icecream maker is easy to use and for us it was a good investment as we try to eat healthy. It allows us to chose the ingredients. I was also impressed by the service because I initially bought a different model that didnt fit to my mixer. They were prompt with the refund though i had to pay for the return.
L**A
Brilliant
Love this! Made my first ice cream the day I got it and really love it
A**W
Delivery in time
Very good product
A**R
Make your own icecream
I recommend reading the instructions so you get it right first time. When I did I made some lovely dairy free ice cream.
A**E
Bon complètement au Mum 5
Fonctionne bien mais le remplissage par l'orifice prévu demande une préparation dans un récipient avec bec verseur. Le livre de recette ne me convainc pas.
P**O
Non credevo eppure funzia
Non è il primo che acquisto ma è il primo che funziona In parte il motore potente del Mum5 che permette di mescolare anche a gelato indurito Poi il cestello ha più liquido refrigerante e funziona meglio Gelato buonissimo
T**E
Genial!
Ich wollte den Eismacher schon wieder zurückschicken, weil bei meinem ersten Versuch das Eis schon halb getaut war. Das lag aber einerseits am Rezept und andererseits an der Rührzeit. Ich habe nämlich nicht das Basisrezept für Vanilleeis in der Anleitung verwendet, sondern eines aus dem Internet, welches sich auf den Eisbereiter bezieht (Irgendwie traue ich den Vorschlägen von Bosch nicht :) ). Hier werden u.a. 4 Eier verwendet, zusätzlich zu insgesamt 500ml Flüssigkeit. Und damit sind wir direkt beim einzigen Manko des Eisbereiters: eine Familie von 4 oder 5 Personen wird man mit der Menge nicht glücklich machen können. 2 oder 3 geht aber. Wenn man aber über die 550ml ausreizt, ist es wahrscheinlich, dass das Eis nicht mehr richtig stabil wird. Und 60 Minuten Rührzeit sind einfach zu viel, besonders an einem heißen Tag - oben schmilzt es und erzeugt beim Wiedereinfrieren diese sandige Textur. Also mal das Basisrezept in der Anleitung ausprobiert, ohne Eier, nur mit Milch und Sahne, Zucker und zwei Löffeln Pistazienmus (im gut sortierten Supermarkt) und natürlich Pistazien (gibt's geschält und ungesalzen bei Penny). Und es schmeckt wie in der Eisdiele. Auch die Konsistenz stimmt absolut. Beim Einfrieren wird es dann natürlich nochmal härter, aber geschmacklich und von der Textur absolute klasse. Strenggenommen braucht man auch kein anderes Rezept. Es eignet sich für fast alles. Den Firlefanz mit Joghurt im Schokoladeneis muss man sich nicht geben. Ein paar Dinge sollte man beachten: 1. die Zutaten soweit wie möglich runterkühlen. Die flüssige Mischung sollte um die 4-5 Grad haben und alles, was nicht flüssig ist, kann auch gerne ins Gefrierfach. Je geringer die Temperaturdifferenz, umso besser das Endergebnis. 2. Nicht über eine halbe Stunde rühren. Ist nicht nötig und das Kühlpack im Boden der Schüssel wird auch nicht kälter über die Zeit. Man vergeigt sich also im Zweifelsfall eher das Ergebnis 3. Gefäß zum Aufbewahren vorher ins Gefrierfach stellen. Auch hier gilt das Prinzip der Temperaturdifferenz. Ein dickes Glasbehältnis eignet sich perfekt, weil es die Kälte deutlich besser annimmt als Plastik. 4. Eier sind Ansichtssache. Ich werde bei meinem nächsten Durchgang für Stracciatella vielleicht nochmal ein Ei verwenden, aber sicher nicht 4. So hat man auch kein Salmonellenproblem. 5. Mit der "Fleischeinlage" nicht übertreiben. Jeder regt sich über die sparsame Verwendung von Nüssen, Schokolade etc. in den Eisdielen auf und will am liebsten bis obenhin vollhauen. Zu viel sorgt aber dafür, dass sich die Mischung nicht mehr gut verteilt. Also auf einen Eimer vielleicht nicht mehr als 50g hartes Material wie Nüsse oder so. Extras auch erst gegen Ende zufügen. So können sich in aller Ruhe feine Eiskristalle bilden und sorgen für ein homogenes Ergebnis.
S**Ş
DONDURMA MAKİNASI DEĞİL, Başka makinaya takılan dondurma aptatı!
Bunu kullanmam için ayrıca bir makina almam gerektiği bu kadar gizli tutulmamalıydı.
L**E
sorbetière Bosch
satisfaite de la sorbetière, je l'ai utilisée pour faire de la glace à la vanille, elle est très bien idéale pour une famille de 4 personnes.
Trustpilot
1 month ago
3 weeks ago